HBT Techniek, Audi, Volkswagen, VAG, V.A.G. , onderhoud, reparatie, Flevoland,

Kettingrevisie 2.7/3.0 V6 TDI

  • Home
    • Home
  • Over HBT Techniek
  • Walnut blasting
    • audi-tfsi-fsi-inlaat-carbon-build-up--koolstof-afzetting--aanslag-kleppen-inlaatspruitstuk-reinigen-blasting >
      • Motoren die door ons gereinigd zijn
  • werkplaats
    • Foto's
    • ketting-revisie-compleet-audi-a6--s4-42-v8
    • kettingrevisie-audi-a8-40-v8-tdi
    • ketting-revisie-distributieketting-vervangen-30--27-tdi >
      • kapotte-spanners--geleiders-30-tdi
    • vag-reparatie-sets--modificaties-tankmeter-a6-inlaatspruitstuk-27-30-tdi-reparatie-ect
  • Prijzen
  • Contact
    • Voorwaarden
    • Contactformulier
  • Home

Volledige ketting revisie aan de 2.7 en 3.0 V6 TDI motoren

Foto
Een veel voorkomende kwaal aan de 3.0 / 2.7 V6 
TDI motoren van Audi / Volkswagen
zijn de rammelende / ratelende geluiden bij 
koude start.
De oorzaak van dit probleem komt door het oprekken van de 
kettingen van de distributieketting.

Hieronder een geluids fragment een van 3.0TDI met koude start zoals hij bij ons binnen kwam.
Het oprekken van de ketting en het op druk komen van de kettingspanner tijdens starten kunnen de kettingen klapperen tegen de geleiders wat het ratelende / rammelende geluid veroorzaakt.

Vaak worden enkel de bovenste spanners vervangen gezien dit nog relatief eenvoudig is te doen.
Ervaring leert dat enkel de bovenste kettingspanners vervangen meestal een oplossing is van korte duur,
gezien enkel de hydraulische spanner vervangen wordt. 
Maar de opgerekte kettingen en de onderste spanners en kettingen blijven zitten!
De foto hieronder laat een spanner/geleider zien van de onderste ketting:
Foto
Het rammelen / ratelen van de kettingen is niet het enige, er bestaat ook een groot risico dat een ketting zover oprekt en hierdoor een tand kan overslaan wat de motortiming laat afwijken en als risico de gehele motor kapot kan lopen.
Dus de ratel negeren of enkel de bovenste spanners vervangen kan alsnog flink in de papieren lopen mocht het misgaan.

Als u op de link hieronder klikt ziet u enkele voorbeelden van te lang doorrijden met een ralende ketting en dat enkel spanners vervangen geen oplossing is :

3.0 / 2.7 TDI distributie problemen
​

De enige juiste reparatie van deze kwaal is om de volledige distributie te vervangen.
Om de gehele distributie te vervangen moet de motor van de versnellingsbak gescheiden worden Audi heeft ervoor gekozen om de distributie aan de achterzijde van het blok te plaatsen (tussen de versnellingsbak en de motor in)
Helaas neemt deze reparatie ongeveer 3 tot 4 dagen in beslag en een grote lijst aan onderdelen.

Wij kunnen deze reparatie voor u uitvoeren, we beschikken over de juiste speciale gereedschappen, en werken alleen met originele onderdelen. geen imitatie of aftermarket!
Alles wordt vervangen; Kettingen, Spanners, Tandwielen, Bouten, Keerringen, Pakkingen, Pluggen ect.

Wat zijn ongeveer de kosten? 

Voor een 2.7 / 3.0 TDI in een A4, A5, A6, A8:
1950,- incl btw voor een complete ketting revisie.

Op deze reparatie zit max 1 jaar of max 30.000km garantie.



Voor vragen graag even bellen. 

Locatie

H.B.T. Techniek 
De Kolk 61-63
8255PD Swifterbant
Tel: 06-14565541 (ma-do: 8.30u tot 17.30u )
​Mail: NVT - BELLEN!

Volg HBT op Instagram!

  • Home
    • Home
  • Over HBT Techniek
  • Walnut blasting
    • audi-tfsi-fsi-inlaat-carbon-build-up--koolstof-afzetting--aanslag-kleppen-inlaatspruitstuk-reinigen-blasting >
      • Motoren die door ons gereinigd zijn
  • werkplaats
    • Foto's
    • ketting-revisie-compleet-audi-a6--s4-42-v8
    • kettingrevisie-audi-a8-40-v8-tdi
    • ketting-revisie-distributieketting-vervangen-30--27-tdi >
      • kapotte-spanners--geleiders-30-tdi
    • vag-reparatie-sets--modificaties-tankmeter-a6-inlaatspruitstuk-27-30-tdi-reparatie-ect
  • Prijzen
  • Contact
    • Voorwaarden
    • Contactformulier
  • Home