HBT Techniek, Audi, Volkswagen, VAG, V.A.G. , onderhoud, reparatie, Flevoland,

Walnut Blasting / inlaat reiniging

  • Home
    • Home
  • Over HBT Techniek
  • Walnut blasting
    • audi-tfsi-fsi-inlaat-carbon-build-up--koolstof-afzetting--aanslag-kleppen-inlaatspruitstuk-reinigen-blasting >
      • Motoren die door ons gereinigd zijn
  • werkplaats
    • Foto's
    • ketting-revisie-compleet-audi-a6--s4-42-v8
    • kettingrevisie-audi-a8-40-v8-tdi
    • ketting-revisie-distributieketting-vervangen-30--27-tdi >
      • kapotte-spanners--geleiders-30-tdi
    • vag-reparatie-sets--modificaties-tankmeter-a6-inlaatspruitstuk-27-30-tdi-reparatie-ect
  • Prijzen
  • Contact
    • Voorwaarden
    • Contactformulier
  • Home
Door de combinatie van directe inspuiting (direct in de verbrandingskamer), EGR (uitlaatgas recirculatie)  en Carterventilatie.  Krijgen FSI/TFSI motoren last van carbon build up / Koolstof afzetting in de inlaat.
Dit kan misfires en slechtere motorprestaties en stationairloop veroorzaken want in weze is de inlaat zich aan het dichtkolen. 
Zoals in de foto hierboven het verschil is te zien tussen een vervuilde (links) en schone (rechts) inlaat.

Er zijn verschillende manieren om deze koolafzetting te verwijderen, 
Er is de Chemische manier waarbij er een oplossend middel tijdens draaiende motor naar binnen wordt gezogen en zo de carbon afzetting oplost en deze via de motor zelf wordt opgezogen en weer wordt uitgestoten.
Onze ervaring is dat bij licht vervuilde motoren is deze behandeling wel effectief is maar zodra er hardnekkige aanslag zit haalt chemisch reinigen niet alles verwijderd en er vaak meerdere behandelingen nodig zijn.
Vooral bij grotere motoren zijn de effecten van chemisch reinigen niet zo heel effectief.


HBT techniek biedt als een van de weinige bedrijven in Nederland "Walnut blasting" aan;

100% Veilig voor de motor want er wordt niets meer in de motor gezogen en het geeft garantie dat echt alles brandschoon wordt.
Hiervoor wordt het inlaatspruitstuk verwijderd zodat er echt direct zicht is op de vervuiling. 
Dan wordt de motor met de hand zo gedraaid dat de kleppen van de eerste cilinder volledig zijn gesloten.
Vervolgens worden de overige cilinders allemaal dichtgeplakt zodat hier niets in kan komen, de volgende stap is om de inlaat stralen met walnoot granulaat ( walnut blasting ), dit zachte materiaal is niet schadelijk voor de motor en kan dus geen krassen of pitten veroorzaken. 
Met deze laatste stap wordt alle afzetting verwijderd wordt elk hoekje schoongestraald. 
Nadat deze weer brandschoon is wordt de cilinder afgeplakt en herhalen we deze stappen op de volgende cilinders tot alles schoon is.
Resultaat weer een brandschone inlaat,  zoals u op onderstaande foto's kunt zien.

Hierna wordt het inlaatspruitstuk weer terug gemonteerd en worden inlaat en andere pakking(en) indien nodig vervangen.. 

Mocht u twijfelen of een behandeling nodig is bij Auto kunt u altijd contact opnemen met ons.


Voor voorbeelden / fotos van verschillende motoren kunt u hier klikken!

Het gereedschap wat wordt gebruikt is door BMW speciaal voor dit probleem ontwikkeld
​





Picture

Dit is een voorbeeld van 50KM na een chemische reiniging bij een 2.0TSI met 86.000KM  het is absoluut schoner en veel aanslag is verdwenen maar zoals is te zien heeft de reiniging weinig effect gehad op de harde carbon aanslag aan de kleppen.

Picture

​Resultaat na het stralen met walnoot granulaat, Brandschoon zonder enige schade.​




​

Picture

Locatie

H.B.T. Techniek 
De Kolk 61-63
8255PD Swifterbant
Tel: 06-14565541 (ma-do: 8.30u tot 17.30u )
​Mail: NVT - BELLEN!

Volg HBT op Instagram!

  • Home
    • Home
  • Over HBT Techniek
  • Walnut blasting
    • audi-tfsi-fsi-inlaat-carbon-build-up--koolstof-afzetting--aanslag-kleppen-inlaatspruitstuk-reinigen-blasting >
      • Motoren die door ons gereinigd zijn
  • werkplaats
    • Foto's
    • ketting-revisie-compleet-audi-a6--s4-42-v8
    • kettingrevisie-audi-a8-40-v8-tdi
    • ketting-revisie-distributieketting-vervangen-30--27-tdi >
      • kapotte-spanners--geleiders-30-tdi
    • vag-reparatie-sets--modificaties-tankmeter-a6-inlaatspruitstuk-27-30-tdi-reparatie-ect
  • Prijzen
  • Contact
    • Voorwaarden
    • Contactformulier
  • Home